سئو سایت نکته ها

عملکرد موتورهای جستجو

نوشته شده توسط Charkhosht

نحوه عملکرد موتورهای جستجو

وظیفه موتورهای جستجو ، مرور سایت ها و ذخیره اطلاعات آنها و نمایش سایت ها بر اساس یافتن پاسخ های مرتبط با جستجوی شما در صفحات از قبل ذخیره شده است.
ربات های خودکار موتورهای جستجو که “خزنده” یا “عنکبوت ” نامیده می شوند، از طریق لینک ها، می توانند به میلیارد ها صفحه که به هم لینک دارند، برسند. وقتی که موتور جستجو این صفحات را می یابد، آنها را از لحاظ محتویات و متون درج شده در آن مورد بررسی قرار می دهد و نهایتا آن را بر اساس محتویات صفحه فهرست گذاری و ذخیره می کند. برای مثال در صورتیکه شما صفحه ای در مورد فروش فرش و انواع مدل های بافت و قیمت داشته باشید، گوگل علاوه بر ذخیره سازی آن در پایگاه خود یادداشت می کند که این صفحه مرتبط است با فرش می باشد تا در هنگام جستجوی یک کاربر در مورد فرش بتواند فورا نتایج مورد نظر را نمایش دهد.

اما از آنجاکه تعداد صفحات موجود در دنیای اینترنت بسیار زیاد می باشد ، پس موتور های جستجو نمی توانند تمامی صفحات را در خود ذخیره نمایند بنابراین اهمیت صفحات قدیمی تر برای موتورهای جستجو بیشتر می باشد و تا نوبت به یک سایت تازه راه اندازی شده برسد عموما بین ۱ تا ۳ ماه ،زمان می برد.
بنابر این موتورهای جستجو در هنگام نمایش نتایج سرچ شما ، ابتدا صفحات با قدمت بیشتر و ذخیره شده را نمایش می دهند و تا شما وب سایت خود را به گوگل معرفی نکنید و آن به صفحات شما سر نزده باشد و اطلاعات را ذخیره نکرده باشد ، قطعا نه سایت شما و نه حتی آدرس دامنه شما را نمی شناسد .

مطلب مرتبط >>  سئو چیست؟

چگونه فرایند شناخت گوگل از سایت خود را سریع تر کنم ؟

 

گوگل برای بازدید از سایت شما به ۲ فاکتور اهمیت می دهد :
۱- پیج رنک سایت شما
۲- تعداد لینک هایی که به سایت شما می شود.بنابراین می توانید با لینک گرفتن از سایت های دیگر ، سرعت فرایند شناخت گوگل را افزایش دهید.

پیج رنک چیست ؟

پیج رنک معیاری برای اهمیت و قدمت یک وب سایت می باشد . هرچه یک سایت و صفحات آن دارای اطلاعات و محتواهای ارزشمندتری باشد و در نتیجه کاربران از خواندن آن رضایت بیشتری داشته باشند و زمان بیشتری را در صفحات آن بگذرانند ، قطعا از نظر گوگل نیز با ارزش تر است . این ارزیابی توسط دست انجام نمی شود بلکه بوسیله فرمول های ریاضی محاسبه می گردد. عواملی که در پیج رنک اهمیت دارند عبارتند از :

۱-  میزان قدمت وب سایت :

هرچه سریع تر برای داشتن سایت اقدام نمایید و سایت خود را آماده کنید و محتوای مناسب بگذارید از سایر رقبا پیشی می گییرید . حتی گوگل به سایت هایی که از نظر مدت زمان انقضای دامنه هم مدت زمان بیشتری باقی مانده باشد ، اهمیت بیشتری قائل است .

مطلب مرتبط >>  چرا وب سایت من به سئو نیاز دارد؟!
۲- لینک گیری از سایت های دیگر :

تعداد لینک هایی که از سایر سایت ها به وب سایت شده است :
با لینک گرفتن از سایر وب سایت ها ، گذاشتن کامنت در سایر سایت ها ، گذاشتن لینک سایت در سایت هایی که عمل تبلیغات انجام می دهند و …

۳- میزان بازدید از وب سایت :

شاید از نظر شما و اطرافیانتان محتوای سایت شما خوب است ، اما این اهمیت ندارد ، شما باید سایت خود را برای کسانیکه شما را نمی شناسند جذاب کنید. میزان علاقه کاربران به وبسایت و مدت زمانی که در سایت شما می مانند را با  گذاشتن محتواهای با ارزش برای خوانندگان و مراجعین وب سایت خود بیشتر کنید.

۴- رعایت اصول سئو در محتوا گذاری ها :

استفاده از کلمات کلیدی مناسب  ، لینک های مرتبط ، شبکه های اجتماعی ، عدم کپی کردن محتوا از سایر سایت ها و ایجاد محتوای منحصر به فرد ، استفده از تگ های h1  و  h2  ، استفاده از تایتل و عناوین مناسب ، استفاده از تگ  alt در تصاویر جهت معرفی تصویر به گوگل و …

مطلب مرتبط >>  پوسته وردپرس چیست؟
۵- زمان های بروز شدن وب سایت :

 زمان های محتواگذاری و بروز کردن وبسایت خود را منظم نگاه دارید ، مثلا روز های خاصی را برای درج محتوا انتخاب کنید و در این روش منظم باشید. این روش باعث می شود هم کاربران شما بدانند که مثلا در روز دوشنبه سایت شما بروز می شود و هم موتور های جستجو الگوریتم منظم تری از روش کاری وب سایت شما پیدا می کنند و بنابراین در آن زمان ها به شایت شما سر می زنند.
گوگل با بررسی این عوامل و هزاران متغیر دیگر اهمیت یک وب سایت را مشخص کرده و آنرا به عنوان pagerank  آن سایت نمایش می دهد این عدد از ۰ تا ۱۰ متغیر است و هرچقدر عدد بزرگتری باشد اهمیت سایت بیشتر خواهد بود .

 

 

نکته : توجه داشته باشید زمانی سایت خود را به گوگل معرفی کنید که حداقل ۵ تا ۱۰ مطلب خوب و مناسب با اصول محتواگذاری در سایت خود درج کرده باشید . همچنین در عناوین و لینک های سایتتان حتما از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا نتیجه بهتری گرفته و گوگل سریعتر مطالب شما را ذخیره کنید.

About the author

Charkhosht

Leave a Comment